Logopediepraktijk Meijer

Communiceren is alles, daarom logopedie.

Speciale aandachtsgebieden

U kunt bij mij in de praktijk terecht voor begeleiding van vrijwel alle stoornissen.

In de loop der jaren heb ik me in een aantal stoornissen extra verdiept. Dit zijn:

• Begeleiding van slechthorenden in een cursus spraakafzien (liplezen) en adviezen om de communicatie met goedhorenden te verbeteren. Klik hiervoor in het submenu op spraakafzien
  • Cochleair implantaat. Zowel kinderen als volwassenen. Klik op cochleair implantaat.
  • Neurologische ziektebeelden. Denk aan spierziekten, Parkinson en Parkinsonisme, M.S., A.L.S., herseninfarct , ataxie, Huntington, hersentumor, e.a. Klik ook in het submenu op Parkinson of afasie
  • Slikstoornissen (dysfagie) bij diverse neurologische aandoeningen en hoofd-hals oncologie.
  • Revalidatie na operatieve verwijdering van het strottenhoofd bij keelkanker. Klik op laryngectomie
  • Stemstoornissen, zowel functionele heesheid als bijvoorbeeld begeleiding rond een operatie aan de keel
  • Ook heesheid bij kinderen is belangrijk om te begeleiden. Klik in het submenu op stemstoornissen
  • Ademstoornissen, o.a. hyperventilatie, COPD. Klik op hyperventilatie
  • Oromyofunctionele therapie bij kinderen bij wie scheefstand van het gebit wordt veroorzaakt door verkeerd tonggedrag bij slikken en spreken. Klik op oromyofunctionele therapie.
  • Schisis, in de volksmond hazelip. Klik op https://www.schisisnederland.nl
  • Bij chronische hoestklachten kan logopedische therapie de klachten verlichten of verhelpen.
  • Mimetherapie voor mensen met een aangezichtsverlamming.
  • Herstelzorg na COVID-19.