Kwaliteitsbeleid

De werkzaamheden in de praktijk worden uitgevoerd volgens de regels en de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Ik werk actief mee aan de uitvoering van het kwaliteitsbeleid van de NVLF, onder andere in de Kwaliteitskring Deventer, een overlegorgaan van de logopediepraktijken van Deventer en omliggende dorpen.

Ik ben ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici onder nummer 19900334191.

Ik ben allround opgeleid en heb zeer ruime ervaring. Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen mijn vak, volg ik regelmatig na- en bijscholing. Ook neem ik deel aan regionale en landelijke multidisciplinaire overleggroepen.

Na beeindigen van de therapie kunt u een vragenlijst invullen over uw ervaringen tijdens de logopedische behandeling. Dit wordt een PREM genoemd, Patient Reported Experience Measure. U wordt hiervoor uitgenodigd door Qualizorg (zie ook www.qualizorg.nl). Uw gegevens worden anoniem verwerkt. Op deze manier ben ik in staat voortdurend te werken aan verbetering van de kwaliteit binnen mijn praktijk.

De afgelopen vijftien jaar is de gemiddelde waardering ruim een 9,0 op een schaal van 1 tot 10.

Een greep uit de opmerkingen:

“Rita geeft een ontzettend leuk, gevarieerd, zinvol, kundig “spelletjes”programma aan kleine kinderen dat nog het beoogde resultaat behaalt ook! Wie wil dat nou niet? Een klein kind krijgt logopedie zonder dat hij/zij door heeft dat het naar therapie gaat. Mijn zoon ging altijd zonder mopperen en met veel plezier naar Rita. Hij heeft het nu nog wel eens over haar. Ze heeft echt oog voor kind en ouder. Super!”

“Bij het eerste bezoek werd ons geadviseerd om eerst de stembanden te laten controleren alvorens een behandeling te starten. Dit om te voorkomen dat er een verkeerde behandeling gestart zou worden. Dit alles op basis van een vermoeden na het horen van zijn stem. Goede kennis en een goed advies. Het bleek inderdaad aan zijn stembanden te liggen waardoor een andere behandeling nodig was.”

“Ze is duidelijk in wat ze doet en wat je kunt verwachten en vraagt ook naar jouw mening over de behandeling.”

“Ik ben zeer tevreden. Je open houding, maar ook open kijk op zaken, zodat meerdere behandelingen getest konden worden, maakt dat ik me vrij en begrepen voelde.”

“Dankzij haar heb ik eindelijk een oefening, die mijn ademhaling stabiliseert en ook elke keer weer werkt. Hierdoor ben ik beter te pas en kan ik veel dingen beter aan. Dankjewel!”

“Zeer professioneel, zeer humaan, zeer invoelend, de gave om iets duidelijk uit te leggen. Kijkt verder dan alleen de diagnose waarvoor je kwam. Wat betreft het aanleren van lesstof zeer bekwaam.”

“Prettige, sympathieke gesprekspartner die zichzelf ook kwetsbaar durft op te stellen. Straalt rust uit, toont begrip en is oprecht geïnteresseerd in mensen.”